2421112155 Ελλησπόντου 53, Ν. Ιωνία, Βόλος kdapmagapao@yahoo.com
hero image
 
 
 
 

Σχολικές Επισκέψεις στο ΚΔΑΠ μας
Μ΄ αγαπάω - Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών Πολλαπλής Νοημοσύνης - Βόλος

 

Το ΚΔΑΠ μας ανοίγει τις πόρτες του σε σχολεία και εκπαιδευτικούς φορείς, προσκαλώντας τάξεις και ομάδες μαθητών να ζήσουν μια ξεχωριστή εμπειρία μέσα από οργανωμένα βιωματικά σεμινάρια. Σε ένα ασφαλές, δημιουργικό και διαδραστικό περιβάλλον, τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά σε δραστηριότητες που συνδυάζουν τη γνώση με τη χαρά της ανακάλυψης, την έκφραση και τη συνεργασία.
Οι επισκέψεις πραγματοποιούνται πρωινές ώρες, με τη μέρα και την ώρα να καθορίζονται κατόπιν συνεννόησης. Η διάρκεια κάθε δράσης διαμορφώνεται ανάλογα με την ηλικία των παιδιών, κυμαινόμενη από 60 έως 90 λεπτά.
Ο μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων ανά επίσκεψη είναι έως 25 παιδιά, ώστε να διασφαλίζεται η ενεργή συμμετοχή όλων και η ποιότητα της εμπειρίας.

Ενδεικτικά θέματα σεμιναρίων:
1. Διαχείριση Άγχους
Το άγχος είναι μια φυσιολογική αντίδραση του οργανισμού απέναντι σε απαιτητικές ή απρόβλεπτες καταστάσεις. Σε παιδιά και εφήβους, το άγχος μπορεί να εκδηλωθεί με σωματικά, συναισθηματικά και συμπεριφορικά συμπτώματα, επηρεάζοντας την καθημερινή λειτουργικότητα, τη μαθησιακή διαδικασία και τις σχέσεις τους.
Η κατανόηση του μηχανισμού του άγχους και η εκμάθηση απλών τεχνικών διαχείρισής του βοηθούν στην ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας και της αυτορρύθμισης, συμβάλλοντας σε μια πιο ήρεμη και αποτελεσματική ανταπόκριση στις απαιτήσεις της καθημερινότητας.
Στόχοι:
    • αναγνώριση σωματικών και συναισθηματικών ενδείξεων άγχους
    • κατανόηση της λειτουργίας του άγχους στον οργανισμό
    • εξοικείωση με τεχνικές χαλάρωσης και αυτορρύθμισης
    • ενίσχυση της ικανότητας έκφρασης συναισθημάτων
    • ανάπτυξη στρατηγικών αντιμετώπισης δύσκολων ή στρεσογόνων καταστάσεων

 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
     
     
     
 

2. Επικοινωνιακές Δεξιότητες
Η επικοινωνία αποτελεί βασικό πυλώνα της κοινωνικής αλληλεπίδρασης και της συνεργασίας. Στα παιδιά, η ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων συνδέεται με την ικανότητα να εκφράζουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους με σαφήνεια, να ακούν ενεργητικά και να σέβονται τον συνομιλητή τους.
Η ενδυνάμωση των δεξιοτήτων αυτών ενισχύει την αυτοπεποίθηση, την κοινωνική προσαρμογή και τη δημιουργία θετικών σχέσεων τόσο εντός όσο και εκτός σχολείου.
Στόχοι:
    • αναγνώριση βασικών στοιχείων της λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας
    • ενίσχυση της ικανότητας ενεργητικής ακρόασης
    • βελτίωση της σαφήνειας και της αποτελεσματικότητας της έκφρασης
    • ανάπτυξη της ικανότητας έκφρασης αναγκών και συναισθημάτων
    • καλλιέργεια του σεβασμού και της ενσυναίσθησης στον διάλογο

3. Ενδοσχολική Βία
Η ενδοσχολική βία (bullying) περιλαμβάνει κάθε μορφή επαναλαμβανόμενης επιθετικής συμπεριφοράς μεταξύ παιδιών, με στόχο την πρόκληση βλάβης ή την άσκηση εξουσίας. Πρόκειται για ένα πολυπαραγοντικό φαινόμενο που επηρεάζει την ψυχική υγεία και την αίσθηση ασφάλειας όλων των εμπλεκομένων.
Η ευαισθητοποίηση των παιδιών, η κατανόηση των ρόλων και η ενεργή συμμετοχή σε πρακτικές πρόληψης και παρέμβασης είναι καθοριστικής σημασίας για τη δημιουργία ενός ασφαλούς σχολικού περιβάλλοντος.
Στόχοι:
    • αναγνώριση των μορφών της σχολικής βίας και των συνεπειών της
    • κατανόηση των ρόλων (θύτης, θύμα, παρατηρητής) και της δυναμικής μεταξύ τους
    • ενίσχυση της ενσυναίσθησης και της υπευθυνότητας
    • εξάσκηση στρατηγικών διαχείρισης δύσκολων κοινωνικών καταστάσεων
    • ενδυνάμωση του θάρρους για αναφορά περιστατικών και υποστήριξη συνομηλίκων

 
     
 
 
 
 

 

 
 
 
 

4. Συναισθήματα
Τα συναισθήματα είναι αναπόσπαστο μέρος της ανθρώπινης εμπειρίας και παίζουν καθοριστικό ρόλο στη σκέψη, τη συμπεριφορά και τη λήψη αποφάσεων. Στην παιδική ηλικία, η συναισθηματική αγωγή συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της αυτορρύθμισης, της ενσυναίσθησης και των κοινωνικών δεξιοτήτων.
Η αναγνώριση, η ονομασία και η έκφραση των συναισθημάτων αποτελούν βασικά βήματα για την ψυχική ανθεκτικότητα και την υγιή διαχείρισή τους.
Στόχοι:
    • αναγνώριση και ονομασία βασικών συναισθημάτων
    • σύνδεση συναισθημάτων με καταστάσεις και συμπεριφορές
    • ενίσχυση της ικανότητας συναισθηματικής έκφρασης
    • κατανόηση της σχέσης σκέψης - συναισθήματος - πράξης
    • καλλιέργεια ενσυναίσθησης και θετικής αλληλεπίδρασης με τους άλλους

5. Διαχείριση Συγκρούσεων & Οριοθέτηση
Οι συγκρούσεις αποτελούν φυσικό και αναπόφευκτο κομμάτι των ανθρώπινων σχέσεων. Η ικανότητα διαχείρισής τους με θετικό και εποικοδομητικό τρόπο συνδέεται άμεσα με την ψυχοκοινωνική ωρίμανση και την ποιότητα των διαπροσωπικών σχέσεων.
Παράλληλα, η οριοθέτηση συμβάλλει στην προστασία της προσωπικής ταυτότητας και στην καλλιέργεια του σεβασμού προς τον εαυτό και τους άλλους.
Στόχοι:
    • κατανόηση της φύσης και των αιτίων των συγκρούσεων
    • εξοικείωση με τεχνικές επίλυσης διαφορών
    • ανάπτυξη της ικανότητας έκφρασης προσωπικών ορίων
    • ενίσχυση της υπευθυνότητας και του αμοιβαίου σεβασμού
    • παρώθηση προς τη συνεργασία και την αμοιβαία κατανόηση

 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
     
     
     
 

6. Αυτορρυθμιζόμενη Μάθηση & Πανελλαδικές Εξετάσεις
Η αυτορρύθμιση στη μάθηση περιγράφει την ικανότητα του ατόμου να οργανώνει, να παρακολουθεί και να αξιολογεί τη μαθησιακή του πορεία. Ειδικά κατά την προετοιμασία για απαιτητικές εξετάσεις, όπως οι Πανελλαδικές, η απόκτηση στρατηγικών αυτοδιαχείρισης μειώνει το άγχος και αυξάνει την αποτελεσματικότητα.
Η ενίσχυση της εσωτερικής κινητοποίησης και της εμπιστοσύνης στον εαυτό οδηγεί σε μεγαλύτερη ψυχική ανθεκτικότητα και καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα.
Στόχοι:
    • κατανόηση της έννοιας της αυτορρυθμιζόμενης μάθησης
    • αναγνώριση προσωπικών μαθησιακών στρατηγικών
    • ενίσχυση της αυτοοργάνωσης και της στοχοθεσίας
    • ανάπτυξη τεχνικών διαχείρισης άγχους και χρόνου
    • ενδυνάμωση της εσωτερικής παρακίνησης και της ψυχολογικής ανθεκτικότητας

7. Αυτοαντίληψη & Αυτοπεποίθηση
Η αυτοαντίληψη αφορά την προσωπική εικόνα που διαμορφώνει το άτομο για τον εαυτό του — δηλαδή, το πώς "βλέπει", σκέφτεται και αξιολογεί τον εαυτό του σε σχέση με τις ικανότητες, τα χαρακτηριστικά, τις επιθυμίες και τις αδυναμίες του. Αυτή η εικόνα επηρεάζεται τόσο από τις εσωτερικές εμπειρίες όσο και από τα μηνύματα που λαμβάνει από το οικογενειακό και κοινωνικό του περιβάλλον.
Η αυτοπεποίθηση αποτελεί την εμπιστοσύνη στις δυνατότητές μας και είναι άμεσα συνδεδεμένη με την ποιότητα της αυτοαντίληψης. Παιδιά και έφηβοι με θετική αυτοεικόνα τείνουν να έχουν μεγαλύτερη εσωτερική δύναμη, να τολμούν, να διεκδικούν και να προοδεύουν συναισθηματικά και κοινωνικά.
Στόχοι:
    • αναγνώριση και αποδοχή της προσωπικής ταυτότητας
    • σύνδεση με τα προσωπικά χαρακτηριστικά, ταλέντα, επιθυμίες και προκλήσεις
    • ενίσχυση θετικών στοιχείων της αυτοεικόνας
    • κατανόηση του ρόλου της αυτοεκτίμησης στην καθημερινή ζωή
    • καλλιέργεια πίστης στον εαυτό και παρώθηση για προσωπική ανάπτυξη

 
     
 
 

 

 

 

Φόρμα Εκδήλωσης ενδιαφέροντος