Τμήματα Πολλαπλής Νοημοσύνης
Μ΄ αγαπάω - Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών Πολλαπλής Νοημοσύνης - Βόλος
“Δεν είναι το ζήτημα πόσο έξυπνος είσαι, αλλά με ποιον τρόπο είσαι έξυπνος.”
Howard Gardner
| |
| |
| |
|
Στις δραστηριότητες του Μ’ αγαπάω συμμετέχουν παιδιά ηλικίας 4 έως 12 ετών.
Η δημιουργία των τμημάτων δεν βασίζεται αποκλειστικά στην ηλικία, αλλά κυρίως στις κλίσεις, τα ενδιαφέροντα, τις εμπειρίες και τα ερεθίσματα κάθε παιδιού. Στο Μ’ αγαπάω, πιστεύουμε ότι κάθε παιδί είναι μοναδικό και αξίζει να βρίσκεται στο περιβάλλον που το εμπνέει και το βοηθά να αναπτυχθεί.
Αρχικά, τα παιδιά τοποθετούνται σε ομάδες με βάση την ηλικία τους (π.χ. προνήπια-νήπια, Α’+Β’ Δημοτικού κ.λπ.), ωστόσο είναι απολύτως φυσιολογικό και αναμενόμενο να μετακινηθούν σε άλλη ομάδα ανάλογα με τις ικανότητες, τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες τους.
Οι δραστηριότητες πολλαπλής νοημοσύνης “Step by step” απευθύνονται σε παιδιά από το Νηπιαγωγείο έως και τη Β’ Δημοτικού, ενώ το πρόγραμμα “Out of the box” αφορά παιδιά από τη Γ’ έως και τη ΣΤ’ Δημοτικού.
|
| |
|
|
|
| |
| |
|
|
| |
Step by step (Για παιδιά ηλικίας: Νηπιαγωγείου, Α’ & Β’ Δημοτικού)
Κάθε παιδί έχει τον δικό του ξεχωριστό τρόπο να σκέφτεται, να νιώθει και να ανακαλύπτει τον κόσμο.
Στο ΚΔΑΠ Μ’ αγαπάω, δημιουργήσαμε ένα κυκλικό πρόγραμμα εργαστηρίων βασισμένο στη θεωρία της Πολλαπλής Νοημοσύνης, με ποικίλες δραστηριότητες που αγγίζουν και καλλιεργούν 9 διαφορετικές μορφές νοημοσύνης.
Κάποια παιδιά βλέπουν τον κόσμο μέσα από χρώματα, άλλα τον ακούν μέσα από ήχους. Κάποια νιώθουν βαθιά τα συναισθήματα των άλλων, ενώ άλλα παρατηρούν ό,τι κινείται ή ανθίζει γύρω τους.
Κάθε μορφή νοημοσύνης είναι ένα μονοπάτι για τη μάθηση — κι εμείς προσφέρουμε στα παιδιά την ευκαιρία να τα εξερευνήσουν όλα.
|
|
Η αληθινή γνώση δεν μετριέται σε βαθμούς, αλλά σε βλέμματα που λάμπουν, χέρια που δημιουργούν και καρδιές που χτυπούν δυνατά.
Γιατί όταν ανακαλύπτεις ποιος είσαι, αρχίζεις να αγαπάς αυτό που είσαι.
Out of the box (Για παιδιά ηλικίας: Γ’, Δ’, Ε’ & ΣΤ’ Δημοτικού)
Στο ΚΔΑΠ Μ’ αγαπάω, πιστεύουμε πως κάθε παιδί κρύβει μέσα του μοναδικά ταλέντα και ξεχωριστές δυνατότητες.
Εδώ, κάθε παιδί από τη Γ’ Δημοτικού και πάνω έχει την ευκαιρία να ανακαλύψει τον μοναδικό του τρόπο μάθησης μέσα από ένα ειδικά σχεδιασμένο πρόγραμμα. Μέσα από διασκεδαστικές δραστηριότητες, βοηθάμε το παιδί να ανακαλύψει ποιοι τομείς το γεμίζουν και το ενθουσιάζουν περισσότερο. Έτσι, στηρίζουμε τα βήματά του προς την αυτοπεποίθηση και τη χαρά της μάθησης, δίνοντάς του την ευκαιρία να εξελιχθεί μέσα από τα δικά του δυνατά σημεία.
|
|
|
| |
|
|
|
|
|
| |
|
| |
Περιγραφή Δραστηριοτήτων Πολλαπλής Νοημοσύνης
| |
| |
| |
|
smARTIST (Χωροταξική Νοημοσύνη)
3D κατασκευές, πινέλα, χαρτιά, πηλός και μπόλικη φαντασία!
Στο εργαστήρι του smARTIST, τα παιδιά μεταμορφώνονται σε μικρούς καλλιτέχνες! Παίζουν με τα χρώματα, τα σχήματα και τις υφές, μαθαίνουν τεχνικές ζωγραφικής και χειροτεχνίας, εκφράζουν τον εαυτό τους με τρόπους που δεν χωρούν σε λόγια.
|
- Στόχος μας: Να βοηθήσουμε τα παιδιά να "σκέφτονται με εικόνες", να παρατηρούν, να δημιουργούν και να καλλιεργούν τη φαντασία τους.
- Οφέλη: Ενισχύεται η δημιουργικότητα, η λεπτή κινητικότητα, η συγκέντρωση και —το πιο σημαντικό— η αυτοπεποίθησή τους όταν βλέπουν τις ιδέες τους να παίρνουν μορφή!
Γιατί για κάποια παιδιά… η τέχνη είναι ο πιο δυνατός τους τρόπος να μιλήσουν στον κόσμο.
|
|
| |
|
|
|
| |
| |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
| |
Brain Train (Λεκτική, Σωματική, Μουσική, Λογικομαθηματική, Ενδοπροσωπική & Διαπροσωπική Νοημοσύνη)
Το Brain Train είναι ένα ταξίδι που ενισχύει τη σκέψη, την μνήμη, τη συγκέντρωση και τη διαχείριση του εαυτού μας!
Μέσα από παιχνίδια προσοχής, ασκήσεις μνήμης εργασίας, δραστηριότητες εναλλαγής προσοχής και συναισθηματικής έκφρασης, τα παιδιά εξασκούνται σε δεξιότητες που χρησιμοποιούν καθημερινά, χωρίς καν να το καταλαβαίνουν!
Τι αναπτύσσει το παιδί μέσα από το Brain Train:
|
- Αυτορρύθμιση:Μαθαίνει να παρατηρεί τον εαυτό του, να αναγνωρίζει και να ονομάζει τα συναισθήματά του, να ηρεμεί, να περιμένει τη σειρά του, να επιλέγει πώς θα αντιδράσει και όχι να αντιδρά αυθόρμητα σε κάθε ερέθισμα.
- Μνήμη εργασίας: Ενισχύεται η ικανότητα να κρατάει στο μυαλό του πληροφορίες όσο εκτελεί μια δραστηριότητα — π.χ. να ακολουθήσει οδηγίες ή να λύσει ένα πρόβλημα βήμα-βήμα.
- Αναστολή παρορμήσεων (Inhibitory Control): Εκπαιδεύεται στη διαχείριση της παρόρμησης (π.χ. «θέλω να φωνάξω αλλά κρατιέμαι», «πρώτα θα σκεφτώ, μετά θα μιλήσω»), κάτι που ενισχύει την κοινωνική προσαρμογή και τη σχολική επιτυχία.
- Γνωστική ευελιξία: Μαθαίνει να αλλάζει στρατηγική όταν κάτι δεν λειτουργεί, να βλέπει τα πράγματα από διαφορετική σκοπιά και να προσαρμόζεται σε νέες καταστάσεις.
Γιατί είναι σημαντικά όλα αυτά;
Τα παιδιά που έχουν αναπτυγμένες εκτελεστικές λειτουργίες και αυτορρύθμιση:
• Συγκεντρώνονται πιο εύκολα
• Αντιμετωπίζουν τις δυσκολίες χωρίς να απογοητεύονται
• Συνεργάζονται καλύτερα
• Ελέγχουν τη συμπεριφορά τους και επιλύουν συγκρούσεις πιο ώριμα
• Επενδύουν περισσότερο χρόνο σε στόχους και ολοκληρώνουν δραστηριότητες
• Νιώθουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και ασφάλεια στη μάθηση
Στο εργαστήρι Brain Train, λοιπόν, δεν προπονούμε απλώς το μυαλό — χτίζουμε τα θεμέλια για παιδιά με γερά εσωτερικά στηρίγματα, ικανά να διαχειρίζονται τον εαυτό τους, να αναπτύσσουν ανθεκτικότητα και να λάμπουν, μέσα κι έξω.
|
|
|
| |
|
|
|
|
|
| |
| |
|
| |
| |
| |
| |
|
EpiSTEAMones (Λογικο-μαθηματική, Φυσιοκρατική, Ενδοπροσωπική Νοημοσύνη)
Πειράματα, μεγεθυντικοί φακοί, υποθέσεις, παρατήρηση και τεχνολογία!
Στο εργαστήρι epiSTEAMones, τα παιδιά γίνονται μικροί επιστήμονες και εξερευνητές! Παρατηρούν τον κόσμο γύρω τους, κάνουν ερωτήσεις, διατυπώνουν υποθέσεις, πειραματίζονται και… ενθουσιάζονται με όσα ανακαλύπτουν! Μέσα από διαθεματικές STEAM δραστηριότητες, επιστήμη, τέχνη και τεχνολογία ενώνονται σε μια μαγική εμπειρία μάθησης.
|
- Στόχος μας: Να καλλιεργήσουμε την παρατηρητικότητα, την κριτική σκέψη και τη δημιουργική επίλυση προβλημάτων. Να εμπνεύσουμε τα παιδιά να βλέπουν την επιστήμη σαν ένα εργαλείο εξερεύνησης και δημιουργίας.
- Οφέλη: Αναπτύσσουν δεξιότητες επιστημονικής σκέψης, ενισχύουν τη λογική τους, μαθαίνουν να συνεργάζονται και να πειραματίζονται χωρίς φόβο για το λάθος.
Γιατί για κάποια παιδιά… η επιστήμη είναι το μέσο για να καταλάβουν τον κόσμο και τον εαυτό τους!
|
|
| |
|
|
|
| |
| |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
| |
Music Lovers (Μουσική & Κιναισθητική Νοημοσύνη)
Τύμπανα, νότες, ρυθμικά βήματα, μουσικοκινητική και μελωδίες!
Στο εργαστήρι Music Lovers, τα παιδιά ανακαλύπτουν τη χαρά της μουσικής μέσα από το σώμα τους. Ακούν, κινούνται, τραγουδούν και εκφράζονται μέσα από μουσικοκινητικά παιχνίδια, αναπτύσσοντας την αίσθηση του ρυθμού, της μελωδίας και της σωματικής έκφρασης.
|
- Στόχος μας: Να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να συνδεθούν με τη μουσική μέσα από την κίνηση και τη φωνή τους, να εκφράσουν συναισθήματα και να καλλιεργήσουν τη μουσικότητά τους με φυσικό και αυθόρμητο τρόπο.
- Οφέλη:Καλλιεργούνται η ρυθμική και ακουστική ικανότητα, η συντονισμένη κίνηση, η δημιουργικότητα και η αυτοέκφραση.
Γιατί για κάποια παιδιά… η μουσική είναι το μονοπάτι για να βρουν τη φωνή και τη δυναμική τους στον κόσμο!
|
|
|
| |
|
|
|
|
|
| |
| |
|
| |
| |
| |
| |
Messy Play (Φυσιοκρατική, Συναισθηματική, Αισθητηριακή & Κιναισθητική Νοημοσύνη)
Αλεύρι, χρώματα, αφρός ξυρίσματος, πηλός και... ακαταστασία χωρίς όρια!
Στο εργαστήρι Messy Play, τα παιδιά βουτούν — κυριολεκτικά — σε υλικά και υφές. Πειραματίζονται, λερώνονται, πασαλείβονται και μέσα απ’ το χάος αναπτύσσουν όλες τις αισθήσεις τους. Η εξερεύνηση γίνεται με τα χέρια, τα πόδια και ολόκληρο το σώμα!
|
- Στόχος μας: Να προσφέρουμε ένα ασφαλές περιβάλλον ελεύθερης αισθητηριακής έκφρασης, όπου το «να λερωθείς» είναι όχι απλώς αποδεκτό, αλλά απαραίτητο για τη μάθηση και την ανάπτυξη.
- Οφέλη: Βελτιώνεται η αισθητηριακή ολοκλήρωση, η λεπτή και αδρή κινητικότητα, η συγκέντρωση και η αυτοπεποίθηση.
Γιατί για κάποια παιδιά… το να λερώνονται δεν είναι αταξία — είναι ο πιο φυσικός τρόπος να ανακαλύψουν τον κόσμο! |
|
| |
|
|
|
| |
| |
| |
| |
| |
|
|
| |
|
|
| |
Μ’ αγαπάω Lab (Συναισθηματική, Ενδοπροσωπική & Διαπροσωπική Νοημοσύνη)
Σκέψεις, Συναισθήματα, έκφραση και μια ζεστή βουτιά στον εσωτερικό μας κόσμο!
Στο Μ’ αγαπάω Lab, τα παιδιά μαθαίνουν να αναγνωρίζουν, να εκφράζουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους. Με παιχνίδια ρόλων, συζητήσεις, ιστορίες και δημιουργικές δραστηριότητες, χτίζουν σχέσεις εμπιστοσύνης, καλλιεργούν την ενσυναίσθηση και μαθαίνουν να φροντίζουν τον εαυτό τους — απ’ έξω κι από μέσα.
|
- Στόχος μας: Να βοηθήσουμε τα παιδιά να αναπτύξουν αυτογνωσία, να αναγνωρίζουν τις ανάγκες και τα όριά τους, να δημιουργούν υγιείς σχέσεις και να αγαπούν τον εαυτό τους όπως είναι.
- Οφέλη: Καλλιεργείται η συναισθηματική νοημοσύνη, ενισχύεται η αυτοπεποίθηση, η ενσυναίσθηση και η επικοινωνιακή ικανότητα.
Γιατί για κάποια παιδιά… το να μάθουν να αγαπούν τον εαυτό τους είναι το πιο σημαντικό μάθημα της ζωής τους.
|
|
|
| |
|
|
|
|
|
| |
|
| |
| |
| |
| |
Mindfulness/Yoga class (Ενδοπροσωπική & Σωματική Νοημοσύνη)
Αργές ανάσες, γαλήνια σκέψη, σωματική χαλάρωση και ασκήσεις ενσυνειδητότητας!
Στο εργαστήρι Mindfulness/Yoga, τα παιδιά μαθαίνουν να βρίσκουν ηρεμία μέσα από απλές ασκήσεις αναπνοής, διατάσεις και χαλάρωση. Με οδηγίες προσαρμοσμένες για την ηλικία τους, εξασκούν την προσοχή τους στο παρόν και αναπτύσσουν σωματική ευελιξία και ψυχική ισορροπία.
|
- Στόχος μας: Να βοηθήσουμε τα παιδιά να ανακαλύψουν τεχνικές για να ηρεμούν, να συγκεντρώνονται καλύτερα και να διαχειρίζονται δύσκολα συναισθήματα, όπως το άγχος, με φυσικό και ευχάριστο τρόπο.
- Οφέλη: Ενισχύεται η αυτοσυγκέντρωση, η σωματική ευελιξία, η ψυχική ηρεμία και η αυτορρύθμιση.
Γιατί για κάποια παιδιά… η γαλήνη είναι το κλειδί για να ανθίσουν! |
|
| |
|
|
|
| |
| |
|
|
| |
|
|
| |
Life Skills Activities (Κοινωνική & Περιβαλλοντική Νοημοσύνη)
Μια σειρά από εμπειρίες που φέρνουν τα παιδιά κοντά στη σύγχρονη κοινωνία και το περιβάλλον!
Στο εργαστήρι Life Skills Activities, τα παιδιά μαθαίνουν σημαντικές δεξιότητες για τη ζωή του σήμερα, όπως βασικές έννοιες νοηματικής γλώσσας, συμμετοχή σε δράσεις με φορείς ΑΜΕΑ, συναντήσεις με ειδικούς, δενδροφύτευση, συμμετέχουν σε εθελοντικές πρωτοβουλίες που μεταξύ άλλων τονίζουν την αξία της ανακύκλωσης και της βιώσιμης ανάπτυξης και ανακαλύπτουν τον κόσμο βιωματικά μέσα από εκπαιδευτικές εκδρομές (π.χ. σε μουσεία και πολιτιστικούς χώρους της περιοχής).
|
- Στόχος μας: Να ενδυναμώσουμε τα παιδιά με πρακτικές γνώσεις και εμπειρίες που θα τα βοηθήσουν να γίνουν ευσυνείδητοι, ενεργοί και υπεύθυνοι πολίτες του 21ου αιώνα.
- Οφέλη: Καλλιεργείται η αλληλεγγύη, η συνεργασία, η περιβαλλοντική συνείδηση και η ενεργός συμμετοχή στην κοινότητα.
Γιατί για κάποια παιδιά… το να μαθαίνουν σημαίνει να γίνονται η αλλαγή που θέλουν να δουν!
|
|
|
| |
|
|
|
|
|
| |
|
| |
| |
| |
| |
Risky Play (Κιναισθητική & Φυσιοκρατική Νοημοσύνη)
Αναρριχήσεις, άλματα, ισορροπία, εξερευνήσεις και λίγο… τσαλάκωμα!
Στο εργαστήρι Risky Play, τα παιδιά μαθαίνουν να δοκιμάζουν τα όριά τους με ασφάλεια, να παίρνουν μικρές προκλήσεις και να αναπτύσσουν θάρρος και αυτοπεποίθηση μέσα από την κίνηση, την περιπέτεια και το παιχνίδι στη φύση και στον χώρο.
Παραδείγματα δραστηριοτήτων:
• Σκαρφάλωμα σε χαμηλές κατασκευές ή σχοινιά.
• Ισορροπία πάνω σε δοκάρια ή «μονοπάτια» φτιαγμένα από κορμούς και υλικά.
• Κατασκευή απλών καταφυγίων με ξύλα και υφάσματα.
• Παιχνίδια με «ασφαλή εργαλεία» (π.χ. ξύλινα σφυράκια, παιδικές βελόνες, καρφιά σε μαλακές επιφάνειες, κοπίδια υπό επίβλεψη).
• Εξερεύνηση φυσικού χώρου (πέτρες, ανηφόρες, μικρά εμπόδια).
• Escape Room παιχνίδια: τα παιδιά συνεργάζονται, παίρνουν ρίσκα στις αποφάσεις τους και δοκιμάζουν τη λογική τους.
• Παιχνίδια στρατηγικής: μικρές «μάχες» με σχέδιο, τακτική και συνεργασία που καλλιεργούν τόλμη και σκέψη.
|
Στόχος μας:
Να δώσουμε στα παιδιά τη δυνατότητα να δοκιμάζουν και να μαθαίνουν μέσα από το ρίσκο, καλλιεργώντας την ανεξαρτησία και την αντίληψη κινδύνου.
Οφέλη:
• Βελτίωση φυσικής ισορροπίας, αντοχής και κινητικών δεξιοτήτων.
• Ανάπτυξη ικανότητας λήψης αποφάσεων υπό πίεση.
• Ενίσχυση στρατηγικής σκέψης και συνεργασίας.
• Ενδυνάμωση αυτοπεποίθησης και θάρρους.
Γιατί για κάποια παιδιά… το ρίσκο είναι το μονοπάτι για να γίνουν δυνατά και να στέκονται με σιγουριά στον κόσμο! |
|
| |
|
|
|
| |
| |
| |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
| |
Montessori Explorers (Λογικομαθηματική & Φυσιοκρατική Νοημοσύνη)
Παιχνίδια αυτονομίας, εκμάθηση καθημερινών δεξιοτήτων και αυτοεξυπηρέτηση!
Εδώ τα παιδιά γίνονται μικροί εξερευνητές σε έναν κόσμο γεμάτο μυστήρια και ανακαλύψεις!
Στο εργαστήρι των Montessori Explorers, τα παιδιά μαθαίνουν μέσα από τη δράση, την παρατήρηση και το παιχνίδι με φυσικά υλικά και εκπαιδευτικά εργαλεία. Ενθαρρύνονται να ανακαλύψουν τη λειτουργία των πραγμάτων, να αναπτύξουν τη συγκέντρωση και την αυτονομία τους μέσα από εμπειρίες που σέβονται τους δικούς τους ρυθμούς.
|
- Στόχος μας: Να ενισχύσουμε την περιέργεια, τη λογική σκέψη και την αγάπη για τη μάθηση μέσα από πρακτικές και βιωματικές δραστηριότητες βασισμένες στη φιλοσοφία Montessori.
- Οφέλη: Καλλιεργούνται η συγκέντρωση, η επίλυση προβλημάτων, η αυτοπειθαρχία, η αυτοεξυπηρέτηση και η εμπιστοσύνη στις δυνάμεις του εαυτού.
Γιατί για κάποια παιδιά… η ανακάλυψη των δυνατοτήτων του είναι το πιο μαγικό ταξίδι!
|
|
|
| |
|
|
|
|
|
| |
|
| |